Migros araştırması: Tüketiciler, yılbaşı akşamı evde olmayı tercih ediyor

Araştırmada iştirakçilerin büyük çoğunluğu yılbaşı akşamında meskende ailesiyle birlikte olmayı tercih ediyor.

Migros’un, yılbaşı kutlama alışkanlıklarını ve yeni yıldan beklentileri ortaya koyan araştırmasının sonuçları açıklandı.

Migros’un, klasikleşen yılbaşı araştırmasının sonuçları muhakkak oldu. Araştırmaya katılanların yüzde 80’i yılbaşı akşamını ailesi ile birlikte geçireceğini belirtirken, yüzde 74’ü kendi meskeninde olmak istiyor.

Araştırma, sıhhat, memnunluk ve bol çıkarın yeni yıl beklentileri ortasında birinci sıralarda yer aldığını ortaya koyuyor. İştirakçilerin yüzde 85’inin yeni yıldan en büyük beklentisi ise sıhhat oldu. Araştırmaya nazaran, iştirakçilerin yüzde 67’si yılbaşı akşamı için her zamankinden farklı bir market alışveriş listesi yaptığını söylüyor.

Market alışverişleri de ortalama 3 gün evvelce ve daha çok eş ya da aileyle birlikte yapılırken, alışveriş için yüzde 95 oranla zincir marketlerin tercih edildiği ortaya çıkıyor.

Alışverişlerini online olarak yapmayı tercih eden iştirakçiler ortasında ise Migros Sanal Market en çok kullanılan online market uygulaması olarak öne çıkıyor.

İlk sırada mezeler var

Migros’un gerçekleştirdiği anket sonuçlarına nazaran bu yıl yılbaşı sofraları farklı lezzetlerle renkleniyor. Yüzde 71’lik oranla mezeler yemek tercihlerinde birinci sırayı alırken; zeytinyağlılar yüzde 48’lik, ızgara kırmızı et yüzde 43’lük, etli yemekler yüzde 40’lık oranla mezeleri takip ediyor.

Yılbaşı akşamlarının vazgeçilmezleri atıştırmalıklar geçen yıla kıyasla daha da artarak, yüzde 63 ile marketlerdeki indirimlerde ilgi çeken eser kümesi olmaya devam ediyor. Şarküteri yüzde 51 ile ikinci, meyve-sebze yüzde 46 ile ikinci, kırmızı et ise yüzde 43 ile üçüncü oluyor.

Ayrıca sevilen eserleri şık paketlerde bir ortaya getirerek hem fiyat avantajı hem de pratiklik sağlayan yılbaşı sepetleri ise 4 bireyden 1’i tarafından tercih ediliyor.

Migros müşterilerinin yüzde 73’ü sevdiklerinin yeni yılını ikramla kutlamak istiyor. Armağan alışverişinin birinci adresi yüzde 66 ile alışveriş merkezleri, yüzde 62 ile online alışveriş siteleri oluyor. İkram alanların birinci tercihi yüzde 53 ile bu yıl da kozmetik olurken, yüzde 46’sı konut eşyaları, yüzde 41’i ise hazır giysiden yana seçim yapacağını söylüyor.

(AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir